Betűméret

Helyi Építési Szabályzat

HÉSZ

Tűzgyújtási rendelet

Tűzgyújtási rendelet

Bejelentés köteles tevékenységek nyilvántartása

Időjárás

,


Apparent:
Páratartalom: %
Szél:
Széllökések:
Napfelkelte:
Napnyugta:
Előjelzés
Nap

Szél:
Széllökések:
éjszaka

Szél:
Széllökések:
 
Hirdetmények, Hírek

Tájékoztató a „Nyári diákmunka 2021.” központi munkaerőpiaci program indításáról

Tájékoztató a „Nyári diákmunka 2021.” központi munkaerőpiaci program indításáról

I. A programindítás indokai

A fiatalkori inaktivitás csökkentésére, a korai munkatapasztalat és munkajövedelem szerzés elősegítésére a 2013-2020-as években indított „Nyári diákmunka” program tapasztalatait felhasználva a 2021. évben ismét meghirdetésre kerül a program.

Hosszú távú cél, hogy a diákok a későbbiek folyamán a versenyszférában helyezkedjenek el és ehhez hozzájárul a program keretében történő munkatapasztalat-szerzés.

A 2020. évben megvalósultaknak megfelelően a mezőgazdaság, valamint a turizmus és vendéglátás területén is lehetőséget biztosítunk a program keretében diákok foglalkoztatására.

II.      A program célja

A program – prevenciós jelleggel – már diákkorban elő kívánja segíteni a fiatalok munkához jutását és ezzel a korai munkatapasztalat-szerzés mellett a jövedelemszerzés lehetőségét is biztosítja. A munka révén szerzett korai sikerélmény elősegíti a későbbi munkaszocializációs folyamatot is.

A program továbbá lehetőséget kínál a diákok kötelező szakmai gyakorlatának teljesítésére is.

III.   A program célcsoportja

A program célcsoportjába azok a fiatalok tartoznak, akik:

  • 16 – 25 év közötti nappali tagozaton tanuló diákok[1],
  • szolgáltatást kérőként kérték nyilvántartásba vételüket és
  • foglalkoztatásra irányuló, vagy vállalkozási jogviszonnyal nem rendelkeznek.

IV.   A program elemei

IV.1       Munkaerőpiaci szolgáltatások

A járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztálya a program keretében a szolgáltatást kérőként regisztrált diákok számára munkaerőpiaci információt nyújt. Ezt követően a beérkezett munkaerőigények alapján az esélyegyenlőségi szempontok figyelembevételével munkaközvetítést végez a legoptimálisabb elhelyezés érdekében.

IV.2       A foglalkoztatást elősegítő bértámogatás

A programban a diákok csak az Mt. hatálya alá tartozó munkaviszonyban foglalkoztathatóak, ennek megfelelően támogatás is csak munkaviszony keretében történő foglalkoztatáshoz nyújtható.

V.      A program struktúrája

A program két pillérre épül:

  1. Önkormányzati diákmunka: A programban a foglalkoztatást biztosító és így támogatható munkáltató a területi, települési önkormányzat és önkormányzati alaptevékenységet végző intézménye, továbbá egyházi jogi személy lehet.
  1. Diákmunka a mezőgazdaság, a turizmus és a vendéglátás területén: A mezőgazdaság, valamint a turizmus és vendéglátás területén is lehetőség nyílik a program keretében diákok idényjellegű foglalkoztatására.
  1. pillér: Önkormányzati diákmunka

A program keretében a munkaadók számára a célcsoportba tartozó személyek munkaviszonyban történő foglalkoztatása esetén a munkabér összegének 100 %-a kerül megtérítésre.

A program keretében legfeljebb 2 hónap időtartamra, maximum napi 6 órás foglalkoztatás támogatható. A támogatás megállapítása során havi munkabérként a szakképzettséget igénylő munkakör esetében 164.250 Ft/fő/hó, szakképzettséget nem igénylő munkakör esetében pedig 125.550 Ft/fő/hó összeg vehető figyelembe. A napi 6 óránál rövidebb munkaidőben történő foglalkoztatás esetén a támogatási összeg arányosan csökken.

  1. pillér: Diákmunka a mezőgazdaság, a turizmus és a vendéglátás területén

A program keretében a munkaadók számára a célcsoportba tartozó személyek munkaviszonyban történő alkalmazása esetén legfeljebb napi 8 órás foglalkoztatás támogatható. A munkabér összegének 75 %-a kerül megtérítésre legfeljebb 2 hónap időtartamra.

Jelen megoldással ugyanúgy 6 órát támogatunk 100%-ban, mint az önkormányzatok esetében.  A mezőgazdasági, turisztikai és vendéglátási területen történő munkavégzés legfeljebb 8 órában került meghatározásra, ezzel ösztönző hatást kívánunk elérni, továbbá azt, hogy a vállalkozások is vállaljanak részt a költségek viselésében.

Ennek megfelelően a támogatás megállapítása során havi munkabérként a szakképzettséget igénylő munkakör esetében 164.250 Ft/fő/hó, szakképzettséget nem igénylő munkakör esetében pedig 125.550 Ft/fő/hó összeg vehető figyelembe. A napi 8 óránál rövidebb munkaidőben történő foglalkoztatás esetén a támogatási összeg arányosan csökken.

VI.    A támogatás időtartama

A program 2021. június 15. napjától 2021. augusztus 31. napjáig tart. 2021. június 15. napjától lehetőségük nyílik a diákoknak, hogy regisztráltassák magukat az illetékes járási hivatalnál, míg a tényleges foglalkoztatásra 2021. július 1. napjától kerülhet sor. Kötelezettséget vállalni a 2021. július 1. – 2021. augusztus 31. közötti időtartamban kezdődő és befejeződő foglalkoztatásra vonatkozóan lehet.

Tekintettel a program nyári időtartamára, áthúzódó kötelezettségvállalásra értelemszerűen nincs lehetőség.

VII. A program megvalósítója

A programot az Innovációs és Technológiai Minisztérium koordinálása mellett az állami foglalkoztatási szervként eljáró fővárosi és megyei kormányhivatalok, valamint az állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalok valósítják meg.

VIII.          A program forrása, költsége

A program keretében nyújtott támogatások forrását az Innovációs és Technológiai Minisztérium biztosítja a Gazdaságvédelmi Foglalkoztatási Alap foglalkoztatási alaprész 2021. évi központi kerete terhére. A program összköltsége 3 milliárd Ft.

IX.     A programtól várt eredmények

2021. évben több mintegy 24 ezer fő diák– változó időtartamú –foglalkoztatása várható a program keretein belül.

A programmal kapcsolatos bővebb tájékoztatás a területileg illetékes állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalnál érhető el.

[1] 16 éves az a diák, aki a tényleges foglalkoztatásakor már betöltötte a 16. életévét.

Leave a Reply